تکنولوژی بیت کوین

اشنایی با بیت کوین

تکنولوژی بیت کوین

اشنایی با بیت کوین

مقایسه ارز ها

امروزه همه ی کشور های دنیا یک ارز برای مبادلات درون کشور خود دارند. برخی از کشور ها از یک ارز مشترک استفاده می کنند. برخی کشور ها دلار و برخی دیگر یورو و ... ارز های بسیار زیادی که در سر تا سر جهان انتشار یافته اند. این ارز ها از نظر ارزش مبادلاتی با هم تفاوت های بسیار زیادی دارند که ارزش هر یک بر اساس برخی ملاک ها تعیین می شود که زیاد وارد این بحس نمی شویم. هر یک از ارز ها توسط یک بانک بین المللی یا یک کشور پشتیبانی می شوند که اعتبار آن ارز محسوب می شود و گرنه آن ارز هیچ اعتباری ندارد.

اما امروز می خواهیم در مورد یک تکنولوژی به نام بیت کوین با شما صحبت کنیم. این تکنولوژی یک ارز دیجیتال است که محدود به یک نقطه جغرافیایی خاص نمی شود و هر کس در هر جای جهان می تواند از آن استفاده کند. این ارز هیچ مرکزی برای پشتیبانی نداشته و از یک برنامه خاص برای اعتبار دادن به خود استفاده میکند که به عنوان بلاک چین شناخته می شود که در متن های بعدی در باره ی آن توضیحات بیش تری خواهیم داد.

در متن زیر توضیحاتی کمی در باره شیوه کارکرد تکنولوژی بلاک چین داده شده است.

 

سیر سریع تحولات پول هم زمان با رشد دانش و فناوری زمینه ای را فراهم آورده است که پول های جدیدی از نسل پول های الکترونیک بتوانند به صورت موازی با پول های رایج، به عنوان وسیله ای برای مبادله، حفظ ارزش و واحدی بر اندازه گیری مورداستفاده قرار گیرد. این پول ها که به رمز پایه معروف شده اند، از تکنولوژی نظیر به نظیر و بدون یک واسطه مرکزی استفاده میکند و به دلیل جذابیت های زیادی که داشته اند بسیار موردتوجه قرارگرفته اند. تمامی فعالیت ها مانند انتشار، پردازش و اعتبارسنجی معاملت توسط شبکه انجام میشود و هیچ واسطه یا مرجع مرکزی برای سرکشی و دخالت در فرآیند وجود ندارد و ازجمله آن میتوان به ناتوانی بانک های مرکزی در مدیریت و نظارت این سیستم ها اشاره کرد. بر همین اساس کشورهای مختلف درصدد بررسی های دقیق و قانون گذاری در این حوزه هستند و شناخت ماهیت، آثار اقتصادی و جنبه های حقوقی این جریان ضروری به نظر میرسد . آنچه که کشورهای اسلامی از جمله ایران را از دیگر کشورها متمایز میکند، بررسی ماهیت فقهی و شرعی این پول ها است که ضرورت اقتصاد این کشورهاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.