تکنولوژی بیت کوین

اشنایی با بیت کوین

تکنولوژی بیت کوین

اشنایی با بیت کوین

تکنولوژی مبانی کار برای کاربران جدید

مبانی کار کاربران جدید

اگر به عنوان یک کاربر جدید قصد استفاده از تکنولوژی بیت کوین را دارید، لازم نیست خیلی وارد جزئیات شوید و می توانید آسان شروع به کار کنید. لحظه ای که یک کیف پول روی کامپیوتر یا تلفن همراه خود نصب می کنیم، در واقع اولین آدرس خود را ساخته ایم که می توانیم تعداد این آدرس ها را افزایش دهیم. همچنین با به اشتراک گذاری این آدرس با دوستانتان، آنها می توانند به شما پرداخت کنند. می توان گفت که این آدرس ها شبیه به ایمیل عمل می کنند با این تفاوت که از آدرس های بیت کوینی بیش از یک بار قابل استفاده نیستند.

ترازها زنجیره ی بلاک

زنجیره بلاک را می توان یک دفتر عمومی به اشتراک گذاشته تلقی کرد که تکنولوژی شبکه بیت کوین به آن متکی است. همه تراکنش هایی که تاید می شوند در این شبکه گنجانده می شود. با این روش کیف پول های شما قابلیت محاسبه ترازهای قابل خرج را دارد و همچنین این قبلیت را دارد که عملیات های جدید که به صورت بیت کوین های قابل خرج که مخصوص خود خرج کننده است را تایید کند. یکپارچگی و رتبه زمانی زنجیره بلاکچین به صورت رمزنگاری اعمال می شود.

تراکنش ها کلید های خصوصی

یک تراکنش انتقال ارزش بین کیف پول های بیت کوینی است که در تکنولوژی زنجیره بلاک گنجانده می شود. کیف پول های بیت کوینی یک قطعه داده ی محرمانه به نام 

کلید خصوصی یا سید را در خود نگه داری می کنند که در امضای تراکنشها بکار می رود و یک مدرک ریاضی انجام کار دال بر اینکه این تراکنشها از سمت صاحب کیف آمده 

اند، بوجود می آورد. این امضا همچنین از اینکه فردی بتواند تراکنش را پس از ارسال آن، تغییر دهد جلوگیری می کند. تمامی تراکنشها بین کاربران منتشر شده و معمولاً طی 10 دقیقه ی پس از آن، شبکه کار تائید تراکنش را طی عملیاتی به نام استخراج شروع می کند.

پردازش – استخراج کردن

تکنولوژی استخراج یک سیستم اجماع توزیع شده است که برای تائید تراکنش های در حال انتظار، از راه گنجاندن آنها در زنجیره بلاک، بکار می رود. استخراج، یک ترتیب زمانی را به یک زنجیره بلاک اعمال می کند، از بیطرف بودن شبکه مراقبت می کند و اجازه می دهد کامپیوترهای مختلف با هم در مورد شرایط سیستم به توافق برسند. تراکنش ها برای اینکه تائید شوند، باید در یک بلاک که طبق قوانین بسیار سختگیرانه ای رمزنگاری شده، دسته بندی شوند و به تائید شبکه برسند. این قوانین از اصلاح بلاک های پیشین جلوگیری می کند چرا که با اینکار، بلاکهای بعدی باطل خواهند شد. تکنولوژی استخراج، همچنین چیزی شبیه به یک بخت آزمایی رقابتی را تولید می کند تا کسی نتواند براحتی به زنجیره بلاک، بلاکهای جدید اضافه کند. به این ترتیب، هیچ فردی نمی تواند آنچه را که به زنجیره بلاک وارد شده، کنترل کند و یا قسمت هایی از زنجیره بلاک را طوری عوض کند که پول های خرج شده ی خود را بازگرداند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.